گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

من مهدی قنبری فارغ التحصیل از رشته گیاهان دارویی در مقطع ارشد از دانشگاه تربیت مدرس هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات مفیدی از فعالیت های علمی و اقتصادی در اختیار شما قرار دهم.

  • ۰
  • ۰

بذر ختمی دارویی زرد 5تا 7 روز پس از کاشت در دمای مناسب و رطوبت کافی سبز می شود خاک سبک، عمیق و حاوی ترکیبات هوموس، خاک های مناسبی برای کشت این گیاه هستند هوای گرم و رطوبت کافی نه تنها برای رویش این گیاه مناسب است بلکه در افزایش کیفیت ومواد موثره ی آن تاثیر مطلوبی دارد. کشت مستقیم بذر ختمی زرد توصیه میگردد. اما کشت نشای این گیاه نیز توصیه میگردد. سعی کنید ابتدا بذر را خزانه کنید تا بعد از آماده شدن نشا، آنرا به مزرعه جهت کشت انتقال دهید. فواصل بین ردیف را یک متر در نظر بگیرید.

    • نکات مهم زیر را مطالعه کنید...
    • قیمت بذر گیاه دارویی ختمی زرد: هر کیلوگرم 400000 تومان می باشد.
    • قیمت خرید از 100 گرم به بالا بصورت عمده و زیر 100 گرم به صورت خرده محاسبه میگردد.
    • برای خرید میتوانید با دو شماره تلفن 02177526742 یا 09380626822 تمای حاصل بفرمایید.
    • خلوص فیزیکی بذر 100 درصد می باشد.
    • درصد جوانه زنی بذور بالای 85 می باشد.
    • روش کشت به همراه بذر ارسال میگردد
    • اطلاعات تکمیلی در مورد بذر ختمی زرد
    • خرید آنلاین بذر ختمی سفید به صورت گرمی و پاکتی
    • (قیمت هر گرم 3000 تومن و هر پاکت 3000 تومن می باشد)

      ختمی دارویی زرد توسط بذر یا از طریق رویشی تکثیر میشود. البته تکثیر با بذر مناسبتر است. بذر تازه ی این گیاه قوه ی رویشی نا مناسبی دارد از این رو باید از بذر های ۲ تا ۳ ساله استفاده کرد تکثیر بذر به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود که هر دوی آنها به صورت ردیفی کشت میشود. در نیمه اول فروردین یا آذر ماه زمان مناسبی برای کشت مستقیم بذر ختمی دارویی است در کشت مستقیم برای هر هکتار زمین به ۵ تا ۶ کیلوگرم بذر نیاز است. در کشت غیر مستقیم از اواخر بهار و اوایل تابستان زمان مناسبی برای کشت بذر ختمی دارویی در خزانه ازاد است بذر مورد نیاز برای هر هکتار یک کیلو گرم است.

      ۵/۲ تا ۳ ماه پس از سبز شدن بذور ختمی زرد در فصل پاییز یا اوایل بهار سال بعد نشاها را می توان به زمین اصلی منتقل کرد در انتقال نشاءها در فصل پاییز مناسبتر از فصل بهار است زیرا شوک حاصل از عمل انتقال در فصل پاییز کمتر است تکثیر رویشی با تقسیم ریشه انجام می شود اوایل پاییز پس از خارج کردن ریشه ی گیاهان ۲ تا ۳ ساله را به چند قطعه تقسیم کرده و در ردیف های به فاصله ۶۰ سانتی متر و فاصله ی دو بوته در طول ردیف کاشت ۵۰ سانتی متر کشت می شود و زمان مناسب برای تکثیر رویشی ختمی دارویی اوایل پاییز است البته چون تکثیر رویشی هزینه زیاد را در بردارد فقط در سطح کوچک از این روش استفاده می شود.

      دستورالعمل کشت به همراه بذر ارسال میگردد.

      برای ارتباط بیشتر میتوانید با عضوت در کانال هربال مارکت هر روز در جریان فعالیت های ما باشید.

      telgram logo



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی