گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

من مهدی قنبری فارغ التحصیل از رشته گیاهان دارویی در مقطع ارشد از دانشگاه تربیت مدرس هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات مفیدی از فعالیت های علمی و اقتصادی در اختیار شما قرار دهم.

  • ۰
  • ۰

دستورالعمل کشت بذر استویا: استویا گیاهی گرمسیری می باشد که نمیتواند زمستان های طولانی را تحمل کند. لذا کشت آن در شمالغرب ایران نیازمند حمایت در زمستان می باشد یعنی باید گیاه بعد از آخرین برداشت در شروع فصل سرما پوشش داده شود تا گیاه بتواند فصل سرما را به سلامت سپری کند. لذا در مواردی که کشت درون گلخانه یا درون خانه صورت میگیرد توصیه به کشت در فضای باز نمیشود. در مناطق جنوبی کشور با شروع فصل سرما در زمستان شاخ و برگ های گیاه کامل از بین می رود و بخش زیرزمینی آن  زیر خاک باقی می ماند و در اسفند ماه همان سال رشد کرده و در بهار محصول می دهد. بهترین تاریخ کاشت این گیاه در زمین 15 اسفند تا 20 فروردین ماه می باشد. تاریخ کشت نکته بسیار مهمی در کشت و کار این گیاه می باشد. نمیتوان بدون توجه به شرایط آب و هوای در هر زمانی از سال آن را کشت و کار کرد. باید بدانیم تحمل نشا یا بذر به شرایط آب و هوایی عامل محدود کننده می باشد و این عامل محدود کننده است که تعیین میکند رفتار ما با بذر یا نشا چگونه باشد. از آنجایی که در این پست میخواهیم در مورد نحوه کشت بذر در خزانه یا خزانه گیری استویا و نحوه کشت نشا در مزرعه حرف بزنیم بهتر است بررسی سایر موضوعات را به روزهای بعد و پست های بعدی موکول کنیم. برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید.




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی