گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

من مهدی قنبری فارغ التحصیل از رشته گیاهان دارویی در مقطع ارشد از دانشگاه تربیت مدرس هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات مفیدی از فعالیت های علمی و اقتصادی در اختیار شما قرار دهم.

  • ۰
  • ۰

مریم گلی، یک نقل و قول قدیمی میگوید چرا باید یک فرد بمیرد در حالی که در باغچه خانه او مریم گلی رشد (salvia officinalis) میکند. درست است مریم گلی انسان را جاودانه و فناناپذیر نمیکند اما دارای اثرات آنتی ویروسی و ضد میکروبی قویی می باشد و استفاده از برگ خشک آن باعث کاهش بلغم ناشی از آب و هوای سرذ در شروع فصل سرما میشود. مریم گلی را به عنوان یک گیاه دارویی میتوان در سوپ و غذا استفاده کرد. مریم گلی در شرایط مختلف برای درمان مشکلات پوستی، بیماری آلزایمر، سرطان و افسردگی مفید می باشد. برگ و گیاه خشک مریم گلی در اغلب فروشگاه های عطاری وجود دارد و میتوان آنرا تهیه و از دمنوش ان بجای چای استفاده کرد.  حتی اسانس آنرا استشمام کرد که باعث کاهش خلق و خوی تنشی و اضطراب می گردد.


متن کامل مقاله در سایت هربال مارکت وجود دارد


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی