گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

من مهدی قنبری فارغ التحصیل از رشته گیاهان دارویی در مقطع ارشد از دانشگاه تربیت مدرس هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات مفیدی از فعالیت های علمی و اقتصادی در اختیار شما قرار دهم.

  • ۰
  • ۰

بذر سنبل الطیب از گرانترین بذرهای موجود در کشور می باشد. نوع وارداتی آن بسیار گران می باشد ولی در داخل کشور نوع مرغوبی از آن توسط همکاران تولید کننده بذر تولید می شود. فعلا موجودی انبار 600 گرم می باشد ولی در صورت لزوم با عقد قرارداد به صورت سفارشی از شرکت های خارجی وارد میکنیم. درصد خلوص بذر موجود 50 می باشد. برای مشتریانی که به میزان کمتری از بذر نیاز دارند میتوانیم بسته های کوچکتری در اختیارشان قرار دهیم.



توضیحات محصول

و اما گیاه دارویی سنبل الطیب از خانواده والریاناسه می باشد. بومی برخی نواحی نیمه معتدله بوده و در کشور ایران نیز به صورت بومی در شمالغرب کشور رشد و نمو دارد. گیاهی هم دوساله و هم چند ساله می باشد. البته در منابع معتبر آنرا چند ساله و دائمی ذکر کرده اند. اما در شرایط کشاورزی و تولید ریشه آنرا دوساله کشت و کار میکنند. گیاه دارویی سنبل الطیب از جمله گیاهان دارویی دیگری می باشد که توسط نشا در ایران کشت و کار میشود. بذور این گیاه ریز و سفید رنگ می باشند که به راحتی توسط باد پراکنده میشوند و اغلب به خاطر شکل خاصی که دارند مسافت زیادی را نمیتوان برای پراکنش آنها متصور شد. ارتفاع بوته در سال اول کم بوده و حالت روزت دارد ولی در سال دوم ساقع گل دهنده تولید کرده و تا ارتفاع بیش از یک متر هم می رسد. در زمان گلدهی اگر شرایط کنترلی روی بوته اعمال نشود در واقع نمیتوان بذور آنر جمع اوری کرد مگر اینکه به صورت نیمه رسیده برداشت کرد و آنهارا توسط محلولهای غذایی داخل محوطه ای محصور شده تا مرحله رسیدن بذر تیمار کرد. وزن هزار دانه بذر این گیاه 0/7 گرم می باشد. در هر گرم بذر در حدود 1408 عدد بذر شمارش می شود و برای تولید هزار عدد گیاه دارویی سنبل الطیب باید 5 گرم از بذر اف یک خریداری و در شرایط مشخصی کشت کرد. بایستی دقت گردد بذور به تاریکی حساس می باشند و باید در کشت آنها روی بذر پوشانده نشود.


لینک خرید بذر گیاه دارویی سنبل الطیب ار هربی کالا


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی