گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

من مهدی قنبری فارغ التحصیل از رشته گیاهان دارویی در مقطع ارشد از دانشگاه تربیت مدرس هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات مفیدی از فعالیت های علمی و اقتصادی در اختیار شما قرار دهم.

  • ۰
  • ۰

رازک گیاهی است که در صنعت ساخت ماءالشعیر به صورت گسترده‌ای کاربرد دارد. این گیاه که طعم تلخی به این نوشیدنی‌ها می‌بخشد، خواص درمانی متعددی دارد و می‌توان از این گیاه به عنوان یک گیاه دارویی استفاده نمود.

شناخته‌شده‌ترین اثر رازک، درمان اختلالات خواب می‌باشد. دمنوش رازک در نقاط مختلف دنیا، به منظور کاهش استرس، اضطراب، بی‌قراری، بی‌خوابی، تنش‌های عصبی، بیش فعالی، عصبانیت، تحریک‌پذیری و … کاربرد دارد.

از اثرات دیگر رازک می‌توان به بهبود اشتها، افزایش جریان ادرار، افزایش جریان شیردهی، بهبود سیستم هاضمه و … اشاره نمود. همچنین کاهش رشد سلول‌های سرطانی بالأخص در سرطان پروستات، سرطان سینه، سرطان تخمدان و … مشاهده شده است. از رازک می‌توان به عنوان یک دمنوش استفاده کرد. البته رومیان از قدیم‌الایام رازک تازه رازک را به عنوان یکی از سبزیجات مصرفی خود در برنامه غذایی‌شان استفاده می‌کردند.


لینک خرید رازک از هربی کالا


رازک



مقاله ای کوتاه در مورد رازک و خاطره ای از دکتر امید بیگی



 خواص رازک
ارامبخش: باعث کاهش اضطراب شده و در نتیجه اثرات ارامبخشی دارد.
 خواب اور: شروع به خواب رفتن را تسهیل می‌کند.
 کاهنده اختلالات عصبی معده: رازک عوارض عصبی معده را کاهش داده و منجر به کاهش نفخ می‌گردد.
 رفع وسواس جنسی: بدلیل وجود هورمونهای زنانه گیاهی در این گیاه، منجر به کاهش میل جنسی در اقایان شده و وسواس جنسی را کاهش می‌دهد.
 ایجاد عادت ماهیانه زودرس: در خانم هایی که با عصاره تازه گیاه در حین جمع اوری ان تماس پیدا کرده اند منجر به عادت ماهیانه زودرس می‌گردد.

 ضد درد: در کوفتگی ها باعث کاهش درد می‌گردد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی