گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

من مهدی قنبری فارغ التحصیل از رشته گیاهان دارویی در مقطع ارشد از دانشگاه تربیت مدرس هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات مفیدی از فعالیت های علمی و اقتصادی در اختیار شما قرار دهم.

  • ۰
  • ۰

دستورالعمل کشت بذر گیاه دارویی آویشن

کشت هر نوع بذری شرایط مشابه و متفاوتی با سایر بذور دارد. شرایط مشابه که برای همه قابل فهم می باشد اما برای درک شرایط متفاوت باید مطالعات بیشتری داشته باشیم و از تجارب افرادی که کشت و کار بذور مختلف را داشته اند استفاده کنیم. اولین قدم در شروع هر گونه کشت و کار گیاهی خرید بذر از منبعی مطمئن با قیمت مناسب می باشد. لذا در ابتدا سعی کنید با شناخت کافی از شرکت های تولید کننده بذر، بذر سالم و تازه ای تهیه کنید. بذر سالم دارای شناسنامه می باشد و باید تولید کننده یا فروشنده آن به شما در مورد درصد جوانه زنی و درصد خلوص آن بذر اطلاعات کافی بدهد. اغلب شرکت های بین المللی دستورالعمل کشت بذر را به همراه شناسنامه بذر بر روی بسته بندی بذور خود چاپ می کنند تا خریدار نگران نحوه کشت و کار ان نباشد. اما در ایران چنین اتفاقی هنوز نیافتاده و باید شرکتهای تولید کننده بذر در این راه تلاش های بسیاری بکنند. مخصوصا در مورد بذر گیاهان دارویی که صنعتی تازه و جدید بشمار می آید و بایستی دولت و مجموعه نهاد های مرتبط در این زمینه کمک های بسیاری بکنند.

مقاله کامل دستور العمل کشت بذر گیاه دارویی آویشن باغی

لینک خرید بذر گیاه دارویی آویشن باغی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی