گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

من مهدی قنبری فارغ التحصیل از رشته گیاهان دارویی در مقطع ارشد از دانشگاه تربیت مدرس هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات مفیدی از فعالیت های علمی و اقتصادی در اختیار شما قرار دهم.

  • ۰
  • ۰

ویتامین B6 چیست؟ از ویتامین های محلول در آب می باشد که در حدود صد نقش فیزیولوژیکی در بدن انجام میدهد. این ویتامین به ساخت امینو اسید در بدن کمک میکند. همچنین با تشکیل بلاک های پروتئینی در سلولها صد ها واکنش شیمیایی را کنترل و هدایت میکند. ویتامین ب شش در ساخت نیاسین (ویتامین ب 3) از اسید آمینه تریپتوفان نقش ایفا میکند. ویتامین ب 6 معمولا با مصرف الکل، غذاهای پر شکر و انواع فست فود ها از بین می رود. از علایم و نشانه های کمبود و نابودی ویتامین ب 6 می توان به التهاب ها پوستی، افسردگی، آنمیا، ضایعات عصبی و کمبود انرژی و توان حرکتی اشاره کرد.

از سایر نقش های ویتامین ب 6 می توان به شکل گیری هموگلوبین و انتقال دهنده های عصبی و تنظیم میزان قند خون اشاره کرد. میزان نیاز روزانه به بدن ویتامین ب 6 در حدود 2 میلیگرم در روز می باشد. اگر شما در بدن خود علایم و عوارض بالا را می بینید حتما رژیم غذایی سرشار از ویتامین ب 6 را با رژیم غذایی فعلی خود جایگزین کنید.

از مواد غذایی سرشار از ویتامین ب 6 می توان به موز (4 عدد موز نیاز روزانه شما به ویتامین ب 6 را تامین می کند)، سالامون (2 عدد روزانه)، گوشت قرمز، سینه مرغ، اسفناج، سیب زمینی شیرین، فندق و سیر (6 حبه سیر نیاز روزانه شما به ویتامین ب 6 را تامین می کند).

اثرات ویتامین ب 6 روی سلامتی:

– سلامتی قلبی: ویتامین ب 6 باعث تبدیل ترکیب خطرناک همو سیستئین به آمینو اسید سیستئین می شود. سطوح بالای همو سیستئین در خون باعث حمله های قلبی و ایست قلبی می شود.

– سلامتی سیتم ایمنی: مطالعات نشان داده است که سطح پایین ویتامین ب 6 در بدن به ضعف سیستم ایمنی در بدن مرتبط می باشد. دانشمندان یافته اند ویتامین ب 6 باعث تولید لنفوسیت های می شوند که نوعی گلبول دفاعی سفید رنگ می باشد.

– سلامتی مغز: رابطه عمیقی بین ویتامین ب 6 و حافظه و عملکرد مغر وجود دارد. افرادی که دارای آلزایمر هستند سطح پایین تری از ویتامین ب 6 در بدن خود دارند. شاید این مسائل در سنین پایین مشکلی پیش نیاورد اما سطح پایین ویتامین ب 6 در جوانی و خردسالی باعث بروز آلزایمر و بیماری های مشابه و مرتبط با حافظه و مغز در میانسالی و کهنسالی میشود. تهیه و تنظیم: مهدی قنبری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی