گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

من مهدی قنبری فارغ التحصیل از رشته گیاهان دارویی در مقطع ارشد از دانشگاه تربیت مدرس هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات مفیدی از فعالیت های علمی و اقتصادی در اختیار شما قرار دهم.

  • ۰
  • ۰

خواص درمانی آرتیشو یا کنگر فرنگی : خیلی از مواقع به این موضوع فکر میکنم که ما چرا به یک گیاه، دارویی و  به گیاهان دیگر غیر دارویی میگوییم؟ تعاریف متعددی در این مورد وجود دارد ولی آنچه که از نظر من مهم میباشد مصرف آن گیاه می باشد چرا که اهمیتیی ندارد گیاهی با چه نامی خوانده شود مهم اثر گذاری و افزایش سلامتی افراد جامعه می باشد. کنگر فرنگی یا آرتیشو نیز جزو این گیاهان می باشد که دارویی نیست و بیشتر به عنوان سبزی مصرف میگردد. در حالی که اگه شما با اثرات دارویی و شفا بخش کنگر فرنگی آشنا شوید واقعا اونو یک داروخونه گیاهی تصور خواهید کرد. بنابراین صرف اینکه گیاهی سبزی باشه یا دارویی مهم نیست من معتقد هستم گیاهان همه دارویی و مفید هستند و مصرف آنها باعث بهبود وضعیت جسمانی و روانی ما خواهد شد. البته در مورد استثنائات موضوع فرق میکند.بذر آرتیشو


لینک خرید بذر کنگر فرنگی یا آرتیشو از هربی کالا


در این مقاله میخوام ارزش غذایی آرتیشو را با چند تا از گیاهان دیگه به صورت نمودار مقایسه کنم تا بهتر بتوانیم از کیفیت غذایی کنگر فرنگی آگاه شویم. اولین مورد بررسی محتوای ترکیبات آنتی اکسیدانی آرتیشو می باشد. مطالعات دانشگاهی در آمریکا نشان داده است که آرتیشو یک سوپر آنتی اکسیدانت می باشد. در واقع آرتیشو بیش از هر آن  گیاهی که معروف به خواص قدرتمند آنتیی اکسیدانتی می باشد دارای این ترکیبات است و این بسیار خوب است کهه چنین گیاه ارزشمندی داریم که میتواند به تنهایی در برابر سرطان و بیماری های قلب مقاومت کند. به نمودار زیر نگاه کنید!  مطالعه مقاله کامل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی