گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

پیشرفت در گیاهان دارویی با کمترین امکانات

گیاهان دارویی

من مهدی قنبری فارغ التحصیل از رشته گیاهان دارویی در مقطع ارشد از دانشگاه تربیت مدرس هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات مفیدی از فعالیت های علمی و اقتصادی در اختیار شما قرار دهم.

  • ۰
  • ۰

دستورالعمل کشت جنسینگ: گیاه دارویی جنسینگ از معروف ترین و گران قیمت ترین گیاهان دارویی حال حاضر دنیا می باشد. هر ساله کشاورزان زیادی در برخی کشور ها به کشت و کار و تولید گیاه دارویی جنسینگ می پردازند و اغلب سعی دارند که دانش تولید آن را در اختیار خود داشته باشند و به هیچ وحه اجازه نمیدهند که در این مورد رقالبتی ایجاد گردد. البته این امکان و انحصار اطلاعات و نهاده های مورد نیاز را سازمانهای دولتی وضع کرده اند. در برخی کشور ها حتی خرید و فروش بذر یا نشا جنسینگ برای اتباع دیگر کشور ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده برخورد های قانونی شدیدی صورت می پذیرد. در چین، کره جنوبی به شدت در این مورد حساسیت وجود دارد.

جنسینگ بومی آسیای شرقی بوده و پراکنش آن اغلب در حوزه جنگل های آسیای شرقی متمرکز می باشد. البته این بدین معنی نمی باشد که در سایر نفاط دنیا نمی شود جنسینگ پیدا کرد بله ما در فلور برخی کشور ها میبینیم که جنسینگ های وحشی بسیاری رشد و نمو میکنند و بومیان ان منطفه از ریشه آن برای فواید درمانی ان استفاده می کنند. یکی از این مناطق آمریکا می باشد در منطقه ویسکانسین، نمونه های وحشی و بومی بسیاری رشد میکند که بومیان از آن استفاده های بسیاری میکنند. آنها حتی برای خرید و فروش و جمع اوری آن نیز برنامه ریزی میکنند.

جنسینگ

ما سعی داریم در این مقاله روش بسیار ساده اما تقریبا مفصلی از نحوه کشت و کار گیاه دارویی جنسینگ ارائه دهیم که انشالله برای انهایی که علاقمند به تولید جنسینگ هستند یک منبع علمی قوی و مطمئن باشد. این مقاله از یک سایت آمریکایی ترجمه شده است و با مطالبی که از سایر منابع علمی مانند مقالات و ویدئوهایی که در یوتیوب در مورد کشت و کار جنسینگ گذاشته شده است تنظیم شده است.

ادامه مقاله در اینجا




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی